Jubileum Szegeden

Nagykorú lett a Dél-alföldi Veteránjármű Egyesület.
A felnőtté válást nagyszabású rendezvénnyel ünnepelték, amelyről Nagy János rögzített néhány pillanatfelvételt.

Tizennyolc év - tíz veterántalálkozó - ezzel a szlogennel is indulhatott volna az augusztus első hétvégéjén lebonyolított rendkívül színpompás program!

Közel két évtized kitartó, kemény munkája kellett ahhoz, hogy az első szerény próbálkozások után mára már szebbnél-szebb, igényesen restaurált járművek sokaságában gyönyörködhessen az érdeklődő közönség. Természetesen nem csak a szervezőknek  köszönhető ez, hanem elsősorban azoknak a megszállott autó- és motorkerékpár rajongóknak, akik időt, pénzt és fáradtságot nem kímélve romjaikból keltették új életre a hetven, nyolcvan, kilencven éves járgányokat. 
Volt itt minden, ami szem és lélek  tetszésére egyaránt szolgált
Az amerikai autóipart Ford-ok: 'A'-modellek, Musztáng, Heaton, Taunus, Buick és Willis képviselték, Nyugat-Európát pedig Opel Kapitän, Olympia, VW Karmann Ghia cabrio, Fiat 500-as, Renault, BMW, DKW reprezentálta.
A keleti blokkból származó legöregebb autó a Moszkvics 401 volt, de felvonultak a múlt század 60-as, 70-es éveinek jellegzetes szocialista ikonjai is: Volga M21, Skoda Oktavia és Felícia, Wartburg 312, Polski 125, Trabantok, Ladák és Zsigulik.

Hatvannyolc regisztrált jármű (36 autó, 32 motorkerékpár) képezte a város utcáin péntek délután végigvonuló konvoj 'kemény magját',  de már ekkor  is több tucat 'szabadúszó' veterános csatlakozott hozzájuk. Vasárnap reggelre aztán 100 fölé emelkedett a számuk, komoly gondot okozva a rendezőknek: miként tudnák megnövelni a Széchenyi tér befogadó képességét.

A háromnapos program keretén belül a szervezők a város híres szülöttjének, Csonka Jánosnak a munkássága előtt kívántak tisztelegni, arra emlékezve, hogy 125 évvel ezelőtt az 1890-es párizsi világkiállításon mutatta be Bánki Donáttal közös találmányát, a porlasztót, amelyben már a tűszelepet mozgató úszóka szabályozta az állandó üzemanyag szintet. A Temesvári körúton, a nevét viselő szakközépiskola előtt megkoszorúzták a magyar autógyártás úttörőjének szobrát, a mintegy 120 kilométeres túra során pedig a résztvevők adhattak számot a kiváló autodidakta feltalálóval kapcsolatos ismereteikről. Az elme pallérozása mellett a gasztronómiai örömök sem maradhattak ki egy ilyen esemény során: A hagyományos szegedi halászlé után Röszkén a töltöttkáposzta-főző verseny legkiválóbb alkotásaiba is belekóstolhattak a vendégek. 
A rendezvény végére az ünnepélyes eredményhirdetés tette fel a koronát. A legöregebb autó címet Adamkó Rudolf  1922-es Buick-ja érdemelte ki, a legéltesebb motorkerékpár az 1927-ben gyártott Victoria KR VI-os lett, amellyel Zilahi Zoltán érkezett. A legfiatalabb versenyző a 20 éves Rózsa Richard  volt VW Bogarával. A legkorhűbb motorkerékpár és vezetője címet Mátyus Lajos és Zündapp KS750 motorkerékpárja érdemelte ki, az autósok közül pedig a monumentális KRAZ 255B és tulajdonosa Mátyus György. 
A túraverseny legeredményesebb hölgyversenyzője Cserép Anita lett Ford Mustang-jával , a külföldiek közül a Szerbiából érkezett Brusznyai Károly szerepelt legjobban. 
A magyar férfiversenyzők közül a legmagasabb pontszámot Keller Balázs, Palotai Péter és Dúzs Károly érte el.